Hej igen Dashas läsare,
Sist jag, Daniel Redgert, gjorde ett gästinlägg i den här bloggen hatade ca 50 procent mig medan ca 30 procent älskade mig. Resterande 20 procent orkade inte ens bry sig. Här har ni min blogg om ni orkar bry er (LÄNK).
Jag och min kära vän Lill Lindqvist har en nöjespanel på Stureplan.se dit vi varje vecka bjuder en gäst för att ta ställning till fem aktualitetshändelser. Insiktslösheten genomsyrar alla mina svar och Dasha gästar denna vecka.
Och nu ska jag dela med mig av ett karriärtips som panelen konkretiserar.
Ni som läser vill säkert bli nya Dasha eller Michaela Forni, men vet inte hur man gör. Nej, det visste inte jag heller. Hur fan tränger man igenom all skit som redan finns och bygger sig ett varumärke är det säkert många som undrar.
Jo, ställ dig bredvid ett redan befintligt varumärke. Redaktör-Karin på Stureplan klipper och klistrar varje vecka ihop ett litet kollage med bild på mig, Lill och vår gäst. Varje vecka har vi en fab gäst. Folk börjar koppla ihop mig med personer dom känner igen och bildar därmed en uppfattning kring mig. Helt plötsligt bryr sig personer.
Så klicka fram paint och börja klippa och klistra. Fake it until you make it.
Jag är ingen hjärtlös människa, men jag har hittat ett sätt att arbeta på som funkar. Kom inte och säg att ni hemma i datastolarna är någon jävla heliga Birgittor.